Brigitte schrijft hierover:

Inwoners van Vijfheerenlanden vinden het fijn als hun gemeente vertegenwoordigd is in de provincie. Daarom ben ik blij dat ik onze gemeente, die vanaf 2019 deel uitmaakt van de provincie Utrecht, mag vertegenwoordigen. Provincie Utrecht heeft de juiste keuzes nodig als het gaat om klimaatdoelen, betaalbaar wonen en mensen vooruit helpen.

Klimaatdoelen halen

Zowel voor, tijdens als na de verkiezingen staan wij voor onze groene idealen. Dat is niet altijd de fijne boodschap in de klimaatopdracht. Maar is wel eerlijk, immers zonder groene, veilige leefomgeving kun je ook niet wonen, werken en plezier hebben. Tijdens de Groene boerentoer in februari ging ik samen met statenleden van Utrecht in gesprek met biologische boeren. Zij laten graag zien hoe duurzame landbouw kan in harmonie met natuur en dier, waarbij water en bodem in balans zijn. Boeren verdienen tevens een eerlijke prijs voor hun product.

Betaalbaar wonen

Wonen is een mensenrecht. Maar tegenwoordig is het vaak een kwestie van geluk. Daarom moeten er meer betaalbare woningen bij komen in onze provincie. Vijfheerenlanden kent zowel steden als dorpen. Bouwen naar behoefte heeft de voorkeur, zodat kernen leefbaar blijven en natuur behouden wordt.

Mobiliteit

In de provincie Utrecht is veel vervoersbeleid gericht op het stedelijke en de fiets. Echter, voor onze dorpen in Utrecht dient openbaar vervoer optimaal te zijn. En als je hierop gaat filosoferen: Als je OV stimuleert, zijn er minder files, minder CO2 uitstoot, minder nieuwe wegen nodig, is natuur gewaarborgd en is er meer stikstofruimte voor woningbouw. Uiteraard heb ik nog meer groene en gezonde ideeën en sta ik samen met inwoners voor een duurzame toekomst.