Tijdens een inspirerende bijeenkomst op 10 november in Stadspodium GO in Leerdam is de winnaar van de Groene Hart Prijs bekend gemaakt.

Meewerker van Vitaal Dorp Everdingen, Louise Hartkoorn, mocht de prijs in ontvangst nemen uit handen van GroenLinks Lijstrekker, Erik van Doorn. De prijs bestaat uit een prachtig glazen hart vervaardigd door kunstenaar Bernard Heesen.

Vitaal Dorp Everdingen heeft bij de publieke stemming de meest stemmen gekregen voor de inventieve manier waarop zij met verschillende activiteiten mensen verbindt en tegelijkertijd het dorp levendig houdt. Zo is er nu weer een supermarktje en een kwekerij met biologische producten waar ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt met goede begeleiding werkzaam zijn.

De andere 2 genomineerden waren:  Moestuinvereniging De Noordertuin en de werkgroep Duurzaamheid van kerk aan de Linge. Groen Links Vijfheerenlanden wil zulke initiatieven in het zonnetje zetten en helpen mogelijk te maken.